Monday, March 30, 2015

Ketahui Cara Merawat Gastrik Dengan Berkesan Agar Dapat Berpuasa Penuh Di Bulan Ramadhan!

Assalamualaikum WBT dan Selamat Sejahtera,


Bulan Ramadhan akan menjelang kurang daripada 100 hari dari sekarang. kak Y memang teruja setiap kali menjelang Ramadhan kerasa selain daripada menunaikan rukun Islam yang ke-4 iaitu berpuasa, bulan Ramadhan juga menjanjikan ganjaran pahala yang sangat besar dan berlipat kali ganda berbanding bulan lain! Tetapi, bagi pesakit gastrik, bulan puasa memang sangat mencabar bagi mereka kerana perut yang kosong akan menyebabkan peningkatan asid di dalam perut dan menjadikan sakit gastrik makin kuat. Dalam entri kali ini umi akan kongsikan cara merawat gastrik dengan berkesan agar dapat berpuasa penuh di bulan Ramadhan yang bakal menjelang tidak lama lagi. 

Apabila gastrik sudah menyerang, serba tak kena jadi nya! Ada yang menahan sakit sampai berguling-guling dan tak kurang juga yang terpaksa berbaring sahaja sampai 2-3 hari sehingga sakit gastrik hilang. Makan ubat klinik tak berkesan, berurut pun tak jalan! Itu lah yang dialami oleh Puan Ana, seorang pesakit gastrik kronik yang menderita hampir 10 tahun! Tapi kini, Alhamdulillah, sakit gastrik yang dideritai nya sembuh secara tidak sengaja. Wah, mesti ramai yang teruja nak tahu cerita di sebalik tak sengaja itu, bukan? Teruskan membaca entri ini dan anda akan ketahui solusi yang Pn Ana temui bagi penyakit gastrik beliau...



Kenapa Gastrik?






Gastrik merupakan sejenis penyakit yang biasa kita dengar, malah ramai kenalan atau ahli keluarga yang menderita sakit gastrik. Gambaran yang kita biasa gambarkan tentang gastrik ialah sakit perut, bukan? Ya, memang gastrik melibatkan perut kerana ianya terjadi akibat pembengkakan di bahagian perut kesan tindakbalas bahan kimia daripada makanan yang di ambil, ubat-ubatan dan juga jangkitan bakteria!

Seseorang individu yang dikatakan mengidap gastrik apabila mengalami simptom berikut:

  • Rasa tidak selesa di bahagian perut
  • Pedih ulu hati atau bahagian atas perut
  • Perut rasa senak, pedih dan kembung
  • Rasa mual, loya dan muntah
  • Hilang selera makan
  • Berat badan menurun
  • Kerap sendawa
Sekiranya anda mengalami simptom2  yang di atas, berkemungkinan besar anda mengidap gastrik! Pada tahap yang kritikal, ulser perut akan mengalami pendarahan, najis berwarna kehitaman dan anda akan mengalami muntah darah atau muntah berwarna hitam seperti air kopi.  Rasanya tiada siapa yang alami gastrik nak jadi sampai macam tu kan? 

Gastrik Sembuh Secara Tak Sengaja?

10 tahun menderita sakit gastrik bukanlah satu tempoh masa yang singkat, ye tak? Sebab itu lah Pn Ana sangat teruja apabila beliau yang asalnya mengambil Set Pantang Shaklee semasa berpantangkan anaknya yang kedua, dalam tak sedar gastrik nya turut pulih! Jom sama-sama kita saksikan video yang sangat hebat ini:



Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul... from iReach HD on Vimeo.

Set Berpantang Shaklee terdiri daripada:

  • Vitalea
  • B Complex
  • Zinc
  • Sustained Release Vitamin C
  • Ostematrix
  • Energizing Soy Protien (ESP)
Dalam senarai Set Berpantang Shaklee di atas, pengambilan ESP yang diambil Pn Ana pada asalnya bertujuan untuk banyakkan susu dan memberi tenaga, sifat semulajadi ESP Shaklee yang beralkali, membantu meneutralkan asid di dalam perut yang menyebabkan gastrik! Selain itu juga, ESP membantu memulihkan dinding perut yang luka akibat peningkatan asid perut semasa gastrik. 

Suamiku pengidap gastrik!

Memang betul,suami tercinta mengidap gastrik,tapi taklah sampai 10 tahun. Walau bagaimanapun, sakitnya tetap sama cuma jangkamasa lebih pendek berbanding Pn Ana. Simptom yang kerap terjadi ialah kembung perut dan selalu sendawa. Bila dah sakit, tak senang duduk jadinya. Kesian sangat  tengok keadaan beliau bila gastrik! Tetapi, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul...

Seperti juga Pn Ana, suami kak Y juga pulih gastrik secara tak sengaja selepas amalkan ESP yang asalnya umi beli untuk kegunaan umi pada waktu itu. Umi memang amalkan ESP sejak mengandung lagi. Disebabkan suami tidak boleh lewat makan, jadi setiap pagi ka Y akan dahulukan ESP untuk beliau sementara menunggu sarapan disediakan. Sekali rasa, beliau terus jatuh cinta dengan rasa ESP yang sedap dan lazat! Kesan pertama yang beliau rasa ialah kenyang untuk tempoh waktu yang lama. Jika selalunya sarapan diambil pukul 8.00 pagi, tetapi selepas minum ESP, sarapan pukul 10 pagi pun tak mengapa. Alhamdulillah, kini suami masih meneruskan pengambilan ESP sebab beliau dah merasai khasiat ESP untuk kesihatannya.

Testimoni Gastrik Pulih Dengan ESP


Gastrik tahap guling-guling  pulih selepas pengambilan ESP yang konsisten!

Pelanggan yang situasinya sama dengan Pn Ana, ambil Set Pantang dan secara tak sengaja gastrik pulih!

Gastrik disebabkan oleh asid yang berlebihan di dalam perut! Semakin teruk gastrik yang anda tanggung, bermakna semakin banyak asid yang terdapat di dalam badan anda. Kita semua tahu bahawa asid yang berlebihan di dalam badan boleh mengundang pelbagai penyakit berbahaya yang lain! Pasti anda tidak mahu asid yang berlebihan dalam badan menyerang buah pinggang anda bukan? Jadi, gunakan kelebihan yang ada di dalam ESP untuk meneutralkan asid tersebut! 

Kepada pesakit gastrik yang masih mencari-cari penawar terbaik untuk sakit anda, kak Y sarankan agar jangan berlengah-lengah lagi supaya dapatkan ESP dengan segera! Kak Y paham, anda mungkin sudah muak menelan ubat-ubatan klinik atau farmasi yang kesan pemulihannya bersifat sementara sahaja. Sekiranya anda berada berdekatan kawasan jajahan kak Y, boleh hubungi umi untuk penghantaran dan konsultasi percuma ya! Oh ya, bermula bulan April dan sempena GST, harga satu canister ESP ialah RM159.00 bukan lagi RM150.00.



~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~

Yatie
ID: 1078743

call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302

add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan

Like FB Page:
 Nyhealthybeautywealthy

IG:
beauty.healthy.wealthy.ny

emel:
 yatiesams@gmail.com

COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU




~DISCLAIMER~
Segala perkongsian di dalam blog umihabibi82.blogspot.com adalah merupakan perkongsian peribadi. Segala hasil penulisan adalah melalui pembacaan dan seminar kesihatan. 
Testimoni juga dirujuk kepada pengguna asal Shaklee tanpa membuat sebarang ubahsuai.
Segala hasil penulisan dan testimoni juga bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh dan menganalisa apa jua penyakit dan masalah kesihatan.
Pembaca yang mempunyai masalah kesihatan dinasihatkan untuk merujuk doktor atau pakar.

2 comments:

  1. Kak tun sendiri pun dah amalkan ESP utk bersahur... mmg awesome sangat sebab perut tak pedih langsung sepanjang hari... Memang kena beli utk stok bulan puasa nnti... tq for sharing..

    ReplyDelete
  2. Penyakit gastrik boleh dikawal dengan baik jika kawalan makanan yang tertentu dilaksanakan.

    ReplyDelete