Tuesday, November 11, 2014

Omega Guard Jawapan Kepada Masalah Anak Hyperactive!

Assalamualaikum readers...

Selamat Sejahtera





Hari ni umi nak share dengan uollsss tentang ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Ha, uollsss boleh agak tak apa yang dimaksudkan dengan ADHD nie? Umi rasa, ramai yang biasa tengok kanak-kanak yang mengalami ADHD, tapi tak tahu pun yang budak tu sebenarnya seorang yang mengalami ADHD! Ok, lets find out sharing umi hari nie ya!

ADHD ialah sejenis gangguan terhadap tingkah laku seseorang yang bermula semenjak kecil lagi.  Uollsss biasa tengok kan kanak-kanak yang terlebih lasak atau hyperactive kan? Kanak-kanak sebegini biasanya takkan duduk diam, betul tak? ha, itu lah yang dimaksudkan dengan ADHD aka HYPERACTIVE! Boleh dikatakan 1 daripada 25 kanak-kanak menghidap ADHD dan seorang murid dalam sebuah kelas dikategorikan sebagai hyperactive!

Kanak-kanak ADHD nie kebiasaannya bertindak tanpa berfikir, hiperaktif, dan mempunyai masalah memberi tumpuan. Mereka biasanya paham akan sesuatu arahan tetapi  disebabkan diorang nie tidak boleh duduk diam, tak dapat nak beri perhatian, atau memberi tumpuan menjadikan arahan yang diberikan menjadi tak tentu arah! Kesian sangat kalau parents yang ada anak yang macam nie kan! 

Tanda-tanda ADHD

Kanak-kanak ADHD yang hyperactive selalunya menunjukkan tingkah laku yang terdapat dalam 3 kategori samada di rumah, sekolah atau sebagainya:


  1. Hiperaktiviti - Kanak-kanak hyperactive sangat cergas seolah-olah tenaga mereka 2 kali ganda berbanding kanak-kanak normal yang lain! Kalau di dalam kelas, kanak-kanak sebegini tidak akan duduk diam dan sentiasa berlari dan memanjat. Adakalanya, mereka akan mengusik rakan2 yang lain. Even kalau mereka duduk diam pun, mereka tidak akan menumpukan perhatian.



  1. Tempoh tumpuan yang singkat - Biasa nya kanak2 ADHD susah memberi tumpuan yang lama apabila bercakap dengan ibu bapa atau sesiapapun. Paling lama pun lebih kurang 10 minit jer. Mereka juga tidak dapat mengikut peraturan dan gagal menyiapkan kerja sekolah yang diberikan. Malah tidak hairan jika kanak2 sebegini selalu hilang alat tulis di sekolah.


  1. Kurang sabar - Disebabkan kanak2 ADHD terlalu cergas, mereka juga menghadapi tekanan dimana mereka kurang sabar dalam kehidupan seharian. Contohnya macam kalau berada di dalam kelas, kanak2 ini akan memberi jawapan sebelum soalan habis ditanya. Ini terjadi kerana mereka tidak sabar untuk menunggu dan nak cepat je...





Bagaimana Omega Guard membantu kanak2 ADHD?




Kanak-kanak ADHD berkemungkinan mempunyai tahap asid lemak perlu (termasuk EPA & DHA) yang rendah! Kajian yang dijalankan ke atas 100 orang kanak2 lelaki mendapati bahawa kanak2 yang memiliki asid lemak Omega 3 yang rendah, akan mengalami masalah pembelajaran dan perilaku (seperti mudah marah dan gangguan tidur) berbanding kanak2 lelaki yang mempunyai tahap Omega 3 yang normal.

Omega Guard Shaklee dihasilkan melalui kaedah penyulingan ultratulen dan bergred farmasi iaitu penyulingan 3 peringkat untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan semulajadi. Fungsi Omega Guard kepada kanak2 ADHD ialah:

  1. Membantu meningkatkan kadar EPA & DHA untuk perkembangan otak yang baik
  2. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, menjadikan kanak2 lebih fokus dan dan memberi tumpuan samada ketika belajar atau bermain
  3. Menajamkan penglihatan dan meningkatkan sistem imun 
  4. Mengelakkan penyakit lain seperti athma dan ekzema
Berikan khasiat Omega 3 kepada anak2 anda ya! Uollssss tau tak yang Omega 3 nie hanya boleh didapati melalui pemakanan sahaja sbb badan kita tak menghasilkan Omega 3. Omega Guard merupakan alternatif kepada sumber Omega 3 yang sangat diperlukan oleh tubuh kita!


Nak order?



~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~

Yatie
ID: 1078743
call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302
add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan
Like FB Page:
 Lemari Vitaminku
emel:
 yatiesams@gmail.com
COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU





2 comments:

  1. Sebagai ibubapa semestinya kita nak yang terbaik untuk anak-anak. Janganlah berkira sangat untuk pelaburan supplement untuk masa depan mereka.

    JOM BACA DILEMA IBU BERSALIN SUKAR KURUS

    ReplyDelete
  2. Ibu bapa perlu memberikan perhatian yang lebih jika ada anak yang hyperactive ni. Risau juga sebab terlalu aktif akan membawa kepada kecederaan. Sangat elok kalau yang ada anak hyperactive ni mencari alternatif suplemen seperti omega guard ini untuk membekalkan EPA dan DHA kepada mereka.

    Tips Tingkatkan Sistem Imun Bayi

    ReplyDelete